Monday, 26 September 2011

happy or sad???

Salamun alaik...
hye alls  =)
did u all happy today?
or..some people have a sad day?
dont worry be happy...hahhahaha <what im talking round about???> kih9

early mornink 
 feel happy...bcoz excited to marching at upsi field for "Patriotik Day"
then, after we<Suksis Squad> reached at upsi field we are very dissapointed with others squad bcoz there is no sign that they are there ------> ( little bit angry bcoz we all wake up at 5.30 o'clock to be punctual for the rehearsal, but cannot blame for them too...bcoz  technical management not ready yet)

so... we have to wait for them at 1 hours...
can u alls imaging that...
fuhhhh.... <its look like want to slap a person>
wahhh.... looks like angry lorr... <over la you sis>hihihihi

then, when we enter the field i saw a person that i always "marking"
huhuhuhu ^_^
but, juz"marking" oke..
=P
enough2...dont be an "itchy gurl
hahahhaha...but i like to see that face..
looks gentle for me..
kah9 <start again>


after finish the rehearsal..
i juz go home..bcoz too tired
my leg,arms n body get bellow
and....tomorrow is the incident day (patriotik day)
once again feel excited bcoz get a beautifull accecories..huhuhu

okey! now time for sleep
bcoz tomorrow i need full charge energy for marching <however juz for offering..>
=))

p/s: nite u alls...pray for ur safety 1st <hihi>
and be under the crimson Mercy..
luv u....

Saturday, 24 September 2011

~TiReD~ =.="

hye readers...
nite you alls...
at this time what r you doing?
haaaa....chatting? 


ok,now i want to story to you alls about today
hmm...
this morning i get wake up really early..
impressed right?
huhuhuhu... 
then, after wake up...i juz rotate my routine like get bath, pray, n lastly take a light breakfast...
< as always: i will drink my milk n "nestum">




after that, i go to rowcoll < im proud to join SUKSIS>
hahahhaha... not too over right?
after have that rowcoll we as a squad SUKSIS will go to campus..
n then, this day we all must involve in <2.4km running>
n i get my time with 14.02 min...<quite okey lorr>


then, after that running we get our breakfast < we buy it per day / rm7>
but, i cant..because have to accompany my junior because she was sick..
n after get to clinic, doctor said: she cant join that running




at afternoon, our suksis squad have to attend a forum at SITC <upsi>
title about "patriotisme in our graduates whether increase or decrease"
with my spirit i dont get sleepy <fuhh...it a relief>




continue, after finish the forum, we all go to "madrasah" to perfom solah..
<wait for food because take much time to serve it>
so, we all enjoying in mosque because of tired we all get sleep for a while 


while, at night...we all at KUO <hostel students> hve a open day..
i really like "rendang" but cannot take in a huge amount..
so, i said take for 3 gurl..hahahha < expert> hahha..


now, time to sleep because tomorrow i still hve a marching 
oke.. =)) gud9 u...be carefull k?

Thursday, 22 September 2011

miz dem like crazy!!!


p/s: dis was my youngest sister...
she owez make me become crazy bcoz need to find n seacrh everywhere..
^^ she owez missing in error...hahhaha



p/s: N dis was my only nephew
after dis i will get more 2 nephew... INSYAALLAH.. =)
HE oke...not SHE..
others owez think dat he is baby gurl..
mb his face like her mummy??
hmmm...mb.. =P

Tuesday, 20 September 2011

my daily wif books, assignment,note,slide n exercises

as usually my timetable owez burden me..
why? class will be attend by me at mornink n evening


so..owez reached at home lately
and the conclusion is..
i will get tired..
huhuhuhu...who r the right person to blame for??
of cos me..
bcoz im the one who created the time table
lalallalalala :P


but, i still thankfull coz the class is enjoying n not annoying
kahkahkahkah..
and now time is about 0043, and i still hve a time
to spend with FB n blog..
haha..dun noe y...is it im a hardworking gurl??? oh no



so what??
--->dont get mad okey miss..juz joking
btw.. 2nd week, my asigmnt still not in progress..
dun ask y oke? bcoz u alls noe y rite?

L.A.Z.Y


hahahhaha...
suddenly i feel hungry-----> where's the food???
why must at this time u hide urself?? grrrrrr
=,="
ok! done my update 4 now..
gud nite!

Thursday, 15 September 2011

: change language :

starting this day i'll write my blog in english language..
so, don't be suprise with that oke?
However my English is not good,but i will try my best..

dis is bcoz my EC II lecturer want us(her students) to improve our english
hmmm...today is my first class with miss fairuz(it is my spelling is correct?)-->miss: if im wrong please comment! hehehe
lesson today: if u want u will do anything
now at 2330pm i just online my facebook n of cos my blog
then juz talk wif housemate..


tomorrow is holiday because "Malaysia Day"
and i wif my sistaz (elliska hamedan,nur atikah aini, ili 'izati n sista nor farhah) will going to KL to watching a new film n round the place bcoz hve a long time (4 month) we not walk together at KL..huhuhu
they is my beloved friend in UPSI..


im really thankfull to ALLAH s.w.t because give them to me as a friend
and i dun think they is my friend only but my sisters...
luv them a lot!!!

Saturday, 6 August 2011

:: it was a long holiday ::

time cuti ni cik bt lesen kete n moto..
nk dijdikan ceritanyer..
alkisahhhh... hikhikhik

pabila cik da siap belajar kete selama 8jam cik pon wat la ujian QTI ngn cg ni..
then, lepas la tuk test ngn JPJ
lepas bt bhgn II huhuhu
cik tggu la tuk bhgn III lak...
tggu pnyer tggu tuk dpggil
tibe2 nma cik dpggil
cik pon pergi lar...cik ketuk la pintu n bg salam..
tp tester JPJ tu x bg any respon pon...
cik sabar je la
then die bg salam kat cik lak..cik jwb lar..
bermula lar test JPJ
cik pon wat lar 5 perkara
lepas tu cik pon gerak lar kete after tester tu suh gerak...
tibe lar ke bukit yg digeruni
dgn keadaan kete yg ber"jujuk"
cik pon gerakkan lar kete tu ngn elok lar..huhuhu
tibe2 pas nk gerakkan kete masa nk daki bukit tu kete mati.
bese lar...seram sejuk sket ngn JPJ tu..
opss...lupe nk gtaw tester tu lelaki
pastu tibe la di simpg jln...cik pon dgn berhati2 nyer mgeluarkan kete tu dri simpg jln...
tibe2 die gtaw kat cik yg kete tu gerak
cik pon tye lar..hah?? gerak ker?
pastu korg leh bygkn x???die menengking cik dgn ayat die " hah!!! awak tye sayer awk mgundur ke x???? cik pon terkejut lar..sebb cik juz tye je..
cik pon gtaw lar elok2 sayer tye je.sebb sayer x rase mgundur pon
n the lastly cik pon bwk lar sampai lar nk blik semula ke tmpat asal..
mase cik masuk jln ke kanan tu sebb ade kon di jln kirinyer..
cik pon nk masuk lar jln kiri blik an..then cik terlupe nk bg signal..
then die tye..btul ke duk jln ni?
cik pon gtaw lar..nk g seblh kiri tp kete byk kat blkg tu.
cik pon bg lar signal...pastu die kata lak xnak tukar laluan ker??

pastu abes lar kt ctu...mase lam kete tu die tye lar cik
keje ke?? cik pon jwb lar seboleh2nyer..
tibe lar kat bukit satu lg yg perlu dilalui sebelum smpai ke tmpt memmndu tu
jln nk naek bukit tu berbukit lar ckit..ade lar sebijik kete kat ctu..
cik pon tukar la gear n naek lar bukit tu dgn berhatu2nyer..tibe2 die brek kat tgh2 tu jgk..terkejut beruk lar cik...n tertye2 gak..nape???
pas tu die tye cik..x nmpk ke awk da mkn jln org???
cam $!$&*&%$#2!!! jer tester tu...setibenyer di tmpat memandu tu yg juge merupakan tmpat bermula ujian tersenut...
tester tu bg lar kat cik slip ujian tu dgn tenangnyer
terkejut giler cik...
kalo cik x lulus kenpa die x bwk je kete tu an..ni x..
pastu cik kuar n ucap TQ kat die sebb susah2 pgkah n bg kandas kat cik..
keluar je kete..cik g kat cg kat ctu yg merupakan kwn abah cik..cg tu pon tye lar...lulus x?
cik pon jwb je la x an..then g lar antar slip tu kat cg yg bertugas lar sgt kat pondok berjaga kt ctu..kwn2 yg test ari yg sma pon tye lar cik..lulus ke x..
biler cik gtaw X..dorg terkejut lar..sebb cik bwk kete tu smpai ke tmpat memandu tu..
so..dgn terpaksanyer terpkasa lah membayar RM100 tuk ulang test JPJ.

moral story: Tester JPJ jgn lar aniaya org yg baru bt lesen ni...kecian kat kitorg kena mgulang n byr lg duit sebyk RM100 tu...bkn murah..kalo rM10 xper lar..

P/s: doakn cik tuk 2nd test 6t yer..semoge lulus sumernyer..n cepat2 dpt lesen.ameen....